Zdrowa dieta dla dziecka

Wielu rodziców podaje dziecku produkty kupione w restauracjach typu fast food lub smażone jedzenie. Takie pożywienie często jest podstawą diety małego człowieka. Dodatkowo, rodzice i dziadkowie karmią pociechy słodyczami czy słonymi przekąskami. Taka dieta może bardzo negatywnie wpłynąć na zdrowie dziecka, o czym należy pamiętać, przygotowując posiłki. Dziecko rośnie, jego organy wewnętrzne rozwijają się, wyrabia sobie ono też nawyki żywieniowe na resztę życia. Ważne więc, by w tym okresie jego dieta była bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy i minerały. Zamiast hamburgera, pizzy czy frytek, warto serwować dziecku duszone, pieczone lub gotowane mięso, kolorowe warzywa i owoce oraz pełnoziarniste produkty, jak kasza gryczana czy chleb wielozbożowy. Posiłki należy komponować tak, aby w każdym z nich znajdowały się węglowodany złożone, białko, tłuszcz nienasycony oraz warzywa i/lub owoce. Należy unikać smażenia, które dodaje niezdrowe tłuszcze i puste kalorie. Unikać powinno się też słodyczy i słonych przekąsek, które zawierają proste cukry i tłuszcze nasycone.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: