Masaż łydki

W przypadku sforsowania nóg (wysiłek sportowy, marsz, długie stanie) zabieg uzupełnia się masażem łydki przy uniesionym do pionu podudziu. Jedną ręką przytrzymuje się stopę, a drugą z lekkim uciskaniem gładzi łydkę od pięty do kolana, powracając łagodnym muśnięciem do pięty. Bardzo pomocny w łagodzeniu wielu dolegliwości, szczególnie wewnętrznych, jest masaż stóp, czyli masaż refleksyjny. Rozpoczyna się od rozgrzania stopy gładzeniem z półobrotami (za pomocą kłębu dłoni) od palców do pięty, z lekkim uciskaniem. (Druga dłoń podtrzymuje stopę). Następnie przystępuje się do ruchu podobnego do masażu refleksyjnego. Z obu dłońmi podtrzymującymi stopę palcami układa się kciuki równolegle na spodzie stopy i naciskając oraz lekko obracając, przesuwa od palców do pięty. Po pewnym treningu można się nauczyć znajdować i rozpoznawać bolesne punkty wskazujące na dolegliwości.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: