Jak pozbyć się problemów trawiennych

Stres, ciągły pośpiech i błędy żywieniowe doprowadzają do wystąpienia przykrych objawów ze strony układu pokarmowego. Coraz częściej spora grupa ludzi uskarża się na zgagę, wzdęcia lub bóle brzucha. Wszystkim tym objawom możemy zapobiec zwalniając tempo życia, a szczególnie zmieniając swoje nawyki żywieniowe. Nasz układ pokarmowy znacznie prędzej i łatwiej poradzi sobie z trawieniem pokarmów, kiedy w naszym menu znajdą się produkty zbożowe z pełnego przemiału. Produkty te zawierają dużą ilość błonnika, który reguluje trawienie, ale także szereg witamin z grupy B dzięki, którym w przewodzie pokarmowym produkowane są enzymy trawienne. Procesy trawienne reguluje także regularne spożywanie napoi mlecznych. Szczególnie polecane są: maślanka, naturalny jogurt, kefir. Dodatkowo warto wprowadzić do posiłków jogurty z dodatkiem probiotyków. Probiotyki to najlepszy sposób na uniknięcie wzdęć i biegunek. Zaparć unikniemy spożywając surowe warzywa i owoce. Podobnie, jak produkty zbożowe warzywa i owoce są źródłem błonnika.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: