Jak karmić dziecko, by nie miało nadwagi?

Coraz większa liczba dzieci choruje na nadwagę lub otyłość. Grube dzieci zobaczyć można w szkole i przedszkolu i ten widok nikogo dzisiaj już nie dziwi. Rodzice karmią swoje pociechy jedzeniem niezdrowym – prawdopodobnie z braku czasu lub z niewiedzy. Dzieci wolą spędzać wolny czas oglądając telewizję lub grając w gry na komputerze, co dodatkowo potęguje ten efekt. Aby zadbać o zdrowie dziecka, należy wpajać mu zasady zdrowego stylu życia od najmłodszych lat, a także być dla niego doskonałym wzorem. To, jak odżywiają się dzieci zależy bowiem w ogromnym stopniu od rodziców. Aby nie dopuścić do nadwagi lub otyłości u dzieci należy ograniczyć karmienie go fast foodami czy pizzą. Takie jedzenie dobre jest raz na jakiś czas, jednak nie można spożywać go codziennie czy kilka razy w tygodniu! Dieta dziecka bazować powinna na zdrowych węglowodanach, białku i warzywach oraz owocach. Jedzenie nie powinno być też smażone, gdyż takie jest nie tylko ciężkostrawne, ale także- kaloryczne, dzięki czemu prowadzi do gromadzenia się zbędnych kilogramów. Dziecko musi ograniczyć też słodycze, które w małej ilości nie są szkodliwe, lecz w dużej – prowadzą do katastrofy.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: