Dieta kobiety ciężarnej a zdrowie dziecka

W Stanach Zjednoczonych przeprowadzono bardzo interesujące badania, które jednoznacznie potwierdziły, że stan zdrowia dziecka nowonarodzonego w dużym stopniu zależy od tego, jak odżywiała się matka w czasie ciąży. Im odżywianie jest bardziej racjonalne – tym stan zdrowia dziecka jest lepszy. Jadłospis kobiety ciężarnej powinien być urozmaicony. Potrzebna jest duża ilość witamin i składników mineralnych. Witaminy należy spożywać w sposób naturalny, ale może się zdarzyć, że lekarz zaleci również pewne witaminy w tabletkach. Suplementy są jednak tylko dodatkiem do właściwie przygotowanej diety. Doskonałym źródłem witamin, składników mineralnych, białka są nie tylko warzywa i owoce, ale także drób, ryby, warzywa strączkowe. Trzeba jeść różnorodnie, bowiem dla rozwoju dziecka i dobrego stanu zdrowia matki potrzebna jest właśnie różnorodność. Podczas ciąży organizm kobiety jest bardzo eksploatowany, dlatego tak istotne jest to, co je. Warto też z diety wykluczyć wszelkie produkty ciężkostrawne.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: