Dieta dla osoby starszej

Osoba starsza może mieć wiele problemów zdrowotnych. Prawdopodobnie szwankuje jej pamięć, serce, kości i mięśnie. Dlatego też powinna dbać o to, aby spożywać produkty bogate w magnez, potas, wapń, a za to unikać cholesterolu. W potrawach przyrządzanych osobie starszej powinny się znaleźć głównie produkty surowe, gotowane i pieczone, nie zaś smażone. Warto też ograniczyć ilość spożywanego tłuszczu, zwłaszcza zwierzęcego, nie jeść za często mięsa ani nie smarować chleba masłem. Starsza osoba powinna spożywać raczej zdrową i lekka oliwę z oliwek i z niej czerpać tłuszcz, a ponadto z orzechów i awokado. W diecie babci czy dziadka musi tez znaleźć się miód, pomidory, papryka, pietruszka, kapusta. Nie można tez zapomnieć o pieczywie, najlepiej aby było to pieczywo ciemne, zawierające więcej błonnika i wpływające korzystnie na przemianę materii. Starsza osoba nie może też absolutnie zapominać o lekach, które przepisał jej lekarz. Bez spożywania leków mogą bowiem pojawić się bardzo duże problemy zdrowotne.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: