Dieta a cholesterol

Za większość chorób układu krążenia winimy cholesterol – rodzaj tłuszczu. Jednak cholesterol jest naszemu organizmowi niezbędny do budowy błon komórkowych i produkcji hormonów. Kiedy jednak cholesterolu jest w naszym organizmie zbyt dużo mogą zacząć się problemy ze zdrowiem. Nasza żywność zawiera 2 rodzaje tłuszczów: nienasycone kwasy tłuszczowe oraz nasycone kwasy tłuszczowe. Nasycone kwasy tłuszczowe nam szkodzą, gdyż podnoszą poziom tak zwanego złego cholesterolu. Stąd też chcąc uniknąć podniesienia poziomu złego cholesterolu powinniśmy unikać tłustego mięsa, a szczególnie tłustej baraniny i wieprzowiny. Cenne dla zdrowia nienasycone kwasy tłuszczowe zawierają rośliny, oleje roślinne i ryby morskie. Większość z nas ma zbyt duży poziom złego cholesterolu właśnie ze względu na przyzwyczajenia kulinarne. Jemy zbyt duże ilości wieprzowiny, a zbyt mało ryb. Nasycone kwasy tłuszczowe zawiera nie tylko mięso wieprzowe czy baranina, ale także słodycze oraz margaryny twarde. Powinniśmy więc unikać spożywania zarówno słodyczy, jak i twardych margaryn (wolno ich używać tylko do wypieków).

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: