Błędy żywieniowe a zaparcia

Zaparcia najczęściej są efektem popełnianych przez nas błędów żywieniowych. Można ich więc uniknąć stosując prawidłowy sposób odżywiania się. Dlatego, aby uniknąć zaparć należy przede wszystkim zmienić swoje nawyki żywieniowe. W naszej diecie muszą znaleźć się produkty, które zawierają duże ilości błonnika. Powinien to być błonnik rozpuszczalny w wodzie. Najlepszym źródłem takiego błonnika są owoce, warzywa, razowe pieczywo oraz kasze. Dzienna dawka błonnika, którą powinien otrzymać nasz organizm to minimum 25 g. Aby uniknąć zaparć nie wystarczy jednak dostarczać więcej błonnika. Konieczne jest także zwiększenie ilości wypijanych płynów. Minimalna ilość dostarczanych organizmowi płynów to 2 l. Możemy pić niegazowaną wodę mineralną oraz rozcieńczone w stosunku 1:1 soki warzywne i/lub owocowe. Zaleca się także picie jogurtów zawierających żywe kultury bakterii, kefiru i zsiadłego mleka. Prawidłową pracę jelit zapewnia także codzienna dawka ruchu, regularne wypróżnianie i regularnie spożywane posiłki.

Witaj! Jestem pasjonatką zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia. Zamieszczam na blogu wpisy dotyczące zdrowia i propagujące zdrowe odżywianie. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to zapraszam do śledzenia mojej strony.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: